Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

3. Προοιμιακή Προσευχή










Προοιμιακή Προσευχή




Ε
ις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.

Δόξα σοι ο Θεός ημών, δόξα σοι.

Βασιλεύ Ουράνιε,
Παράκλητε, το Πνεύμα της Αληθείας,
ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών,
ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός,
ελθέ και σκήνωσον εν ημίν,
και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος
και σώσον, Αγαθέ, τας ψυχάς ημών.


Άγιος ο Θεός, Άγιος Ισχυρός, Άγιος Αθάνατος,
ελέησον ημάς. (
τρις)

Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι
και νυν και  αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.


Παναγία Τριάς, ελέησον ημάς,
Κύριε, ιλάσθητι ταις αμαρτίαις ημών,
Δέσποτα, συγχώρησον τας ανομίας ημίν,
Άγιε, επίσκεψαι και ίασαι τας ασθενείας ημών,
ένεκεν του ονόματος Σου,
Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον.


Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι
και νυν και  αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.


Πάτερ ημών ο εν τοις Ουρανοίς,
αγιασθήτω το όνομα Σου,
ελθέτω η Βασιλεία Σου,
γεννηθήτω το θέλημα Σου,
ως εν Ουρανώ και επί της Γης.

Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον,
και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, 

ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών, 
και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν,
αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού.


Δι’ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών,
Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ελέησον ημάς. Αμήν.



Τριαδικά  

Ήχος α΄

Εξεγερθέντες του ύπνου προσπίπτομεν Σοι, Αγαθέ,
και των Αγγέλων τον ύμνον βοώμεν Σοι, Δυνατέ,
Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός,
διά της Θεοτόκου, ελέησον ημάς.


Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι   

Ήχος β΄

Της κλίνης και του ύπνου εξεγείρας με, Κύριε,
τον νουν μου φώτισον,
και την καρδίαν μου και τα χείλη μου άνοιξον,
εις το υμνείν Σε, Αγία Τριάς,
Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός,
δια της Θεοτόκου, ελέησον ημάς. 


και νυν και  αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.  

Ήχος γ΄

Αθρόον ο Κριτής επελεύσεται,
και εκάστου αι πράξεις γυμνωθήσονται,
αλλά φόβω κράξωμεν εν τω μέσω της νυκτός,
Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός,
δια της Θεοτόκου, ελέησον ημάς.  


Κύριε, ελέησον  ιβ΄ (12)



Ευχή ευχαριστήριος


Εκ του ύπνου εξανιστάμενος, ευχαριστώ Σοι Αγία Τριάς,
ότι δια την πολλήν Σου αγαθότητα και μακροθυμίαν,
ουκ ωργίσθης εμοί τω ραθύμω και αμαρτωλώ,
ουδέ συναπώλεσας με ταις ανομίαις μου,
αλλ’ εφιλανθρωπεύσω συνήθως
και προς απόγνωσιν κείμενον, ήγειρας με,
εις το ορθρίσαι και δοξολογήσαι το κράτος Σου.

Και νυν, φώτισον μου τα όμματα της διανοίας,
άνοιξον μου το στόμα του μελετάν τα λόγια Σου
και συνιέναι τας εντολάς Σου και ποιείν το θέλημα Σου
και ψάλλειν Σοι εν εξομολογήσει καρδίας
και ανυμνείν το πανάγιον Όνομα Σου,
του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος,
νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.



Ευχή ετέρα
.

Δόξα Σοι Βασιλεύ, Θεέ Παντοκράτωρ,
ότι τη θεία Σου και φιλανθρώπω προνοία,
ηξίωσας με τον αμαρτωλόν και ανάξιον εξ ύπνου αναστήναι
και τυχείν της εισόδου του αγίου Σου οίκου.

Δέξαι Κύριε και την φωνήν της δεήσεως μου,
ως των Αγίων και νοερών Σου Δυνάμεων΄
και ευδόκησον εν καρδία καθαρά και πνεύματι ταπεινώσεως, προσενεχθήναι Σοι την εκ ρυπαρών χειλέων μου αίνεσιν΄
όπως καγώ κοινωνός γένωμαι των φρονίμων παρθένων,
εν φαιδρά λαμπιδόνι της ψυχής μου και δοξάζω Σε,
τον εν Πατρί και Πνεύματι δοξαζόμενον Θείον Λόγον. Αμήν.

Δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν
τω Βασιλεί ημών Θεώ,
δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν
Χριστώ τω Βασιλεί ημών Θεώ,
δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν
Αυτώ, Χριστώ, τω Βασιλεί και Θεώ ημών.



Ψαλμός Ν΄ (50) 

Ελέησον με ο Θεός κατά το μέγα έλεος Σου
και κατά το πλήθος των οικτηρμών Σου,
εξάλειψον το ανόμημα μου.

Επί πλείον πλύνον με από της ανομίας μου
και από της αμαρτίας μου καθάρισον με.
Ότι την ανομίαν μου εγώ γινώσκω,
και η αμαρτία μου ενώπιον μου εστί δια παντός.

Σοι μόνω ήμαρτον και το πονηρόν ενώπιον Σου εποίησα,
όπως αν δικαιωθείς εν τοις λόγοις Σου
και νικήσεις εν τω κρίνεσθαι Σε.

Ιδού γαρ εν ανομίαις συνελήφθην
και εν αμαρτίαις εκίσσησε με η μήτηρ μου.

Ιδού γαρ αλήθειαν ηγάπησας,
τα άδηλα και τα κρύφια της σοφίας Σου εδήλωσας μοι.

Ραντιείς με υσσώπω και καθαρισθήσομαι΄
πλυνείς με και υπέρ χιόνα λευκανθήσομαι.

Ακουιείς μοι αγαλλίασιν και ευφροσύνην,
αγαλλιάσονται οστέα τεταπεινωμένα.

Απόστρεψον το πρόσωπον Σου από των αμαρτιών μου
και πάσας τας ανομίας μου εξάλειψον.

Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός
και πνεύμα ευθές αγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου.

Μη απορρίψεις με από του προσώπου Σου
και το Πνεύμα Σου το άγιον μη αντανέλης απ’ εμού.

Απόδος μοι την αγαλλίασιν του σωτηρίου Σου
και πνεύματι ηγεμονικώ στήριξον με.

Διδάξω ανόμους τας οδούς Σου
και ασεβείς επί Σε επιστρέψουσι.

Ρύσαι με εξ αιμάτων ο Θεός, ο Θεός της σωτηρίας μου,
αγαλλιάσεται η γλώσσα μου την δικαιοσύνην Σου.

Κύριε, τα χείλη μου ανοίξεις
και το στόμα μου αναγγελεί την αίνεσιν Σου.

Ότι ει ηθέλησας θυσίαν, έδωκα αν΄
ολοκαυτώματα ουκ ευδοκήσεις.

Θυσία τω Θεώ πνεύμα συντετριμμένον,
καρδίαν συντετριμμένην και τεταπεινωμένην
ο Θεός ουκ εξουδενώσει.

Αγάθυνον Κύριε, εν τη ευδοκία Σου την Σιών,
και οικοδομηθήτω τα τείχη Ιερουσαλήμ.

Τότε ευδοκήσεις θυσίαν δικαιοσύνης,
αναφοράν και ολοκαυτώματα΄
τότε ανοίσουσιν επί το θυσιαστήριον Σου μόσχους.




Το Σύμβολον της Πίστεως
 

Πιστεύω εις έναν Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα,
ποιητήν ουρανού και γης,
ορατών τε πάντων και αοράτων.

Και εις έναν Κύριον Ιησούν Χριστόν,
τον Υιόν του Θεού τον Μονογενή,
τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων.
Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού,
γεννηθέντα ου ποιηθέντα,
ομοούσιον τω Πατρί, δι’ ου τα πάντα εγένετο.
Τον δι’ ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν 
κατελθόντα εκ των Ουρανών,
και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου
και Μαρίας της Παρθένου και ενανθρωπήσαντα.
Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου,
και παθόντα και ταφέντα.
Και αναστάντα τη Τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς.
Και ανελθόντα εις τους Ουρανούς,
και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός.
Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς,
ού της βασιλείας ουκ έσται τέλος.

Και εις το Πνεύμα το Άγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν,
το εκ του Πατρός εκπορευόμενον,
το συν Πατρί και Υιώ
συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον,
το λαλήσαν δια των Προφητών.

Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν.

Ομολογώ εν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών.

Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών
και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.




Ευχή κατανυκτική 

Κύριε, αγαθήν μοι την ημέραν ταύτην δώρησαι
και αναμάρτητον.
Κύριε, μη εγκαταλίπης με εν τη βουλή των εχθρών μου,
μηδέ αποστής απ’ εμού.

Κύριε, ρύσαι με από της επικρατείας των παθών
και της φλογώσεως των ηδονών.
Κύριε, δος μοι χείρα βοηθείας
και στήριξον με εις τον φόβον Σου.

Κύριε, δώρησε πένθος και ταπείνωσιν εν τη καρδία μου,
ίνα κλαύσω τας ανομίας μου.
Κύριε, δώρησε μοι υπομονήν εν τοις πειρασμοίς
και διάκρισιν.

Κύριε, εξάλειψον απ’ εμού την άγνοιαν,
την ραθυμίαν, την πώρωσιν.
Κύριε, ρύσαι με από των φθοροποιών συνδιασμών
και από συγκαταθέσεως των πονηρών λογισμών.

Κύριε, δίωξον απ’ εμού την λήθην, την αναισθησίαν,
και την του νοός αιχμαλωσίαν.
Κύριε, σκέπασον με από του πολέμου της πορνείας.

Κύριε, ένθες μοι αποστροφήν προς τας ηδονάς
και δώρησε μοι ενάρετον διαγωγήν
και βίον ακαταίσχυντον,
και κατάρτισαι τα διαβήματα μου
προς εργασίαν των εντολών Σου.

Πρεσβείαις της παναχράντου Δεσποίνης ημών Θεοτόκου
και πάντων Σου των Αγίων΄
ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.


Υπερένδοξε, αειπάρθενε, ευλογημένη Θεοτόκε,
προσάγαγε την ημετέραν προσευχήν
τω Υιώ Σου και Θεώ ημών
και αίτησε ίνα σώση δια Σου τας ψυχάς ημών.

Άγιοι Απόστολοι, Προφήται, Μάρτυρες, Ιεράρχαι,
Όσιοι και πάντες Άγιοι,
ικετεύσατε τον Θεόν υπέρ εμού του αμαρτωλού.


Την πάσαν ελπίδαν μου εις Σε ανατίθημι,

Μήτερ του Θεού,
φύλαξον με υπό την σκέπην Σου


Επί τω Θεώ και Πλάστη μου παρατίθημι
την ψυχήν και το σώμα μου.
Αυτός με ευλόγησον, αυτός με ελέησον,
αυτός ελευθέρωσον με από παντός κακού.

Και δος μοι ειρηνικήν και αναμάρτητον διελθείν
ταύτην την ημέραν,
εις δόξαν του Ονόματος Σου
και σωτηρίαν της ψυχής μου. Αμήν.



Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών,
Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ελέησον ημάς. Αμήν.